Bibimbap ( Nasi Campur Style Korea )


Assalammualaikum..
Ha yang ni bukan aku yang masak..aku ngap kat midvalley masa lawatan kerja selama seminggu ke KL aritu..ini memang menu wajib aku kalau pergi ke stall Korean Food..memang sodap wei..kira kena lah ngan tekak aku ni..bila kunyah Kimchi nya yang pedas masam tu..pergh bukak selera woo...so layan dulu ye..

Bibimbap (Korean pronunciation: [pibimbap][1]) is a signature Korean dish. The word literally means "mixed meal." Bibimbap is served as a bowl of warm white rice topped with namul (sautéed and seasoned vegetables) and gochujang (chili pepper paste). A raw or fried egg and sliced meat (usually beef) are common additions. The ingredients are stirred together thoroughly just before eating.[2] It can be served either cold or hot.

Bibimbap ni sebenarnya macam nasi campurlah kalau kat malaysia ni...cuma bezanya ia dihidangkan dalam mangkuk tembikar yang panas..itu yang berasap-asap tu...macam-macam jenis sayur ada diletak..dan bibimbap ni juga ada macam-macam jenis contohnya yang vegeterian , seafood dan daging...


Ehsan Google


Ehsan Google

4 ulasan:

  1. ehehe baru nak tanya, wat sendiri ke tadi?
    bibimbap ni pun feveret saya gak. slalu makan kat pak kopitiam ampang...

    ReplyDelete
  2. Zarin...ha ha ha takda maknanya buat sendiri..tak sempat..bz nih...

    ReplyDelete
  3. nampak sedap...tp tang belut panggang tu ada kureng sikit..hehehe

    ReplyDelete
  4. Assalam kerull, akak pun suka juga makan bibimbap ni..pertama kali makan pada birthday akak yang lalu..sedap juga rasanya...boleh diterimalah pada tekak akak ni..

    ReplyDelete

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in