HARGA SEBUAH KEJUJURAN


Assalammualaikum...

Hmm arini aku g keje awal dari biasa..mood yang agak baik dari biasa ...
( bertukar boss lah katakan ) mestilah mood ok kan.

On da way tadi dengar Sinar FM..topik yang menarik...PERKAHWINAN yang disesali...

Rata-rata yang aku dengar adalah penyesalan , tetapi bila difikirkan semula..Perlukah penyesalan itu andai Perkahwinan itu atas kerelaan dan kehendak hati sendiri....Senang katalah kan "Berani Buat Berani Tanggung". Lelaki memang hanya ada penyesalan..tetapi wanita...hanya ada cinta ( itu dulu-dululah ). Sekarang wanita makin kuat , tabah dan mampu berdikari...nasib bukan ketentuan dari sebuah perkahwinan..tetapi ketentuan Allah dan juga usaha manusia untuk mengekalkan sebuah ikatan yang dinamakan Perkahwinan..

Kecewa bercinta bukan bermakna dunia sudah berakhir.Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa kekecewaan itu.

Ketika sebuah cinta mengungkapkan suatu kejujuran, dia tidak akan berbohong. Tidak akan ada sebuah konspirasi untuk mendahulukan sebuah nafsu untuk memiliki. Tidak akan ada sebuah harapan untuk mendapatkan sebuah kebahagiaan. Tetapi hanya akan mendambakan untuk bisa mendapatkan kesempatan untuk memberikan sesuatu yang lebih berharga.

Moga ada sinar bahagia buat KITA...Adios

0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in