TERIMA KASIH AYAH.....


Hari Bapa bukan hanya mengikut hari tertentu..selamanya ingatan itu sentiasa dihati , tarikh itu bukannya apa , yang penting kenangan dan ingatan yang tersemat dihati. 34 tahun aku mengharungi kehidupan ini , tidak sedetikpun aku melupai kasih sayangnya dan jasanya membesarkan kami 8 beradik. Setelah mempunyai keluarga sendiri kini aku faham betapa berat tanggungjawab yang ayah pikul bersama emak untuk memastikan kami berjaya. Ayah memang bapa yang amat penyayang dan seorang yang kelakar..setiap gurauannya menjadikan kami sekeluarga ketawa bahagia. Biarpun hanya seorang Pekerja Am di JKR namun dia cekal dan gigih berkerja demi kami adik beradik Masih aku teringat semasa aku disekolah berasrama di Seremban , Ayah sanggup datang menjengukku menaiki bas , sambil membawa kek hari lahir dan sambal goreng masakan mak..kata ayah " Selamat hari lahir kaklong ,belajar rajin-rajin ye " berlinang ku lihat air matanya. Oh ayah sesungguhnya aku amat merindui detik itu...Terima kasih ayah , walaupun ayah semakin uzur sekarang namun ketabahannya bertahan dari penyakit kencing manisnya membuatkan kami tabah dan kuat mengharunginya bersama-sama...Terima kasih sekali lagi ayah , kerana menjadikan Along insan yang gigih dan berjaya....buatmu Ayahanda Tercinta ABDUL HALIM BIN RAMLI...Along dan adik-adik sayaaaanggggg Ayah...


0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in