Salam Lebaran...

Assalammualaikum...dan masih tak terlalu lewat untuk aku@kerull untuk mengucapkan selamat hari raya juga maaf zahir dan batin buat sumer pengunjung blog n blogger2 tegar macam aku...hua hua hua.

Macam biasalah...bila dah lama cuti raya nak balik ke mood keja tu ada berat sikit.maklumlah dah syok balik kg jumpa keluarga n sedara mara yang last sekali aku jumpa raya tahun lepas.Sembang-sembang tentang zaman kanak2 beraya betul2 membuatkan aku rindu pada kenangan itu....( hmm sentimen la plak ) tapi serius beb kenangan yang terindah tu bila jelajah satu kg beraya demi duit ang pow ha ha ( itu yg sebenarnya tuh ) ... hmm nama pun bebudak.

Tapi sekang dah jadi isteri n menantu...biasalah..kena adil dan saksama..nasiblah kg aku dan hubby tak jauh so rebut2 nak balik kg sape dulu tak pernah timbul...masing2 faham n aku kena lebih bertolak ansur coz hubby anak lelaki sulung....pada aku itu tah jadi hal...raya sebulan weh.
Apa nak susah hati malam raya pertama tu aku dah balik kg aku...n setakat ni beraya dirumah mertua bukanlah satu beban pada aku kerana aku dilayan macam anak sendiri dan aku memang bersyukur dikurniakan mertua yang memahamiku...( Amin )....

Petang mantai ( maknanya ptg last pose nak nyambut raya ) dah mmg jadi tradisi family kami akan bergotong royong menyediakan juadah untuk meyambut 1 syawal...rendang ayam kg n ayam masak rempah mak mertua aku mmg pergh...tak ingat yg aku ni takleh makan nasi banyak sgt...tapi bukan selalu punya pasal apa lagi bedallah...pastu mengah ( ha ha tak senonoh tul aku ni )..nasib baik hubby aku pun selera lbih kurang macam aku...hm kitorang bdua je habis satu mangkuk ...bukannya apa jarang balik kg...sekali balik makanlah puas2 lauk yang mak mertua aku masak ni..

Kisah kat Masjid Tanah habis...mula la plak episod mkn kat umah mak aku plak kat gemencheh...resepi tradisi dan turun temurun..Rendang Maman Ayam mak aku plak...hmm dua pinggan lagi...( ha ha tak hingat tuh...) biasalah aku makan ngan hubby...selesai...besok pagi tu plak pakcik aku buat rumah terbuka...pergh.. penat gila sebab tlg mak aku masak mee kari n laksa...sepupu aku bukak stall roti john sepesel...mndapat sambutan hangat sampai petang...n hubby aku n adik2 aku kna cuci pinggan...ciannya tapi takpa sbb dapat sumbangkan tenaga menjayakan rumah terbuka kami dan sempena pertunangan sepupu aku gak...tapi tulah sumenya aku tak smpat nak snap syer ngan korang..coz aku the bussiest woman in the kampung...so sori le bedah..cik kiah tak sempat pun nak capai kamera cik kiah yang canggih ni...so...inilah citer raya aku...tak habis ngan makan n meronggeng ngan adik beradik aku g beraya umah family2 yang jejauh...yg dekat nak balik ipoh baru aku g ( ha ha ada plak macam tu ) takpa yang pasti kita pg gak dari tak pg tu kan.....ok lah cik bedah n pak dolah sumer...cik kiah nak stop kat cini dulu till than...astalavista....bubbye..

0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in