Udang Butter Cereal


ok since aku dah buat resepi ni..dan aku amat puas hati dengan hasil kejadian dan rasanya..aku nak sharelah dengan korang rahsia kesedapannya..
+++++++
+++++
++++
++
+
( gambar ehsan EN google )

Bahan-bahan :

1 / 2 Kilo Udang Saiz Besar L ( aku tak jumpa jadi aku pakai udang saiz M )
1 sudu besar serbuk kunyit
3 sudu besar butter/margerin ( aku guna margerin planta je )
1 sudu teh garam
4 tangkai daun kari
7 tangkai cili padi - hiris
1 bungkus butter cereal seosoning powder jenama DELI Chef dari COSWAY

Cara-cara :
1. Bersihkan udang..buang misai je..lumurkan dengan kunyit dan garam..
2. Goreng hingga garing..angkat dan toskan
3. Di kuali yang lain panaskan margerin dan goreng daun kari serta cili padi hingga garing
4. Masukkan udang yang telah digoreng tadi dan gaul rata
5. Matikan api dan terus masukkan 1 bungkus butter cereal seosoning powder tadi dan gaul sehingga sebati dengan udang..sedia untuk dinikmati..



0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in