Ari ni lunch menu untuk hubby sambal sotong...ngan Ayam Goreng Rangup ni...
goreng macam biasa just aku marinated ngan garlic n blackpaper + garam
than 3 sudu tepung gandum + 3 sudu tepung goreng segera
tujuan nya agar tepung goreng segera tu tak take over rasa ayam tu
dah hasilnya adalah mirip2 ngan ayam KFC...walaupun tak sebijik
Resepi ni aku dapat dari Makcik tukang masak kat Cafe institut aku...terima kasih makcik



Ini plak menu aku..sbb tak makan nasi..kenalah cari alternatif selain nasi
so aku pun goreng tahu sampai garing..than hiris timun n tabur skit taugeh..n makan ngan sos blackpaper yang segera tu ( yang untuk bbq...manis skit..) rasanya macam makan tahu sumbat tapi tukar kuah jer dari kuah lada ke blackpaper...

0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in