Spicy Popcorn Chicken

Assalammualaikum n gud murning....
Hmm dah 2 ari hubby g kusus dan 2 ari jugaklah aku tak makan nasik...hmm tak makan nasik aku makan apa plakkan..aku makan benda simple2 je...pada akulah simple..ha kat orang lain aku tak tahulah...so malam tadi aku dinner sorang2 makan benda ni lah atau nama glamour My spicy Pop corn chicken...


Bahan-bahannya :
A
Isi ayam ( aku amik yang bahagian drumstik n thigh pastu de bone )

B
1 sudu paprika
1 sudu lada hitam
2 ulas bawang putih ( hancurkan)

C
2 sudu tepung goreng ayam bestari ( hot n spicy ) buat 2 bancuhan 1 mangkuk yang bancuh ngan air , 1 lagi biarkan untuk jadi coated yang crunchy tu..( apa jenis tepung goreng ayam pun lih pakai...cuma brand bestari ni mmg kena ngan selera aku..ada rasa ala2 KFC )

Caranya :
Campurkan sume bahan B dan masukkan ayam , than kita perap sebentar
Panaskan minyak than sediakan bancuhan tepung yang bancuh ngan air dan yang kering tu
Celupkan ayam yang dah perap ke dalam tepung yang kita bancuh ngan air ( sederhana pekat tau takmo cair sangat2 )....pastu golekkan ayam tu kat dalam tepung yang kering tu..terus goreng deep fry tau...
Sedia untuk dihidangkan....  sediakan daun salad , wrapping popcorn chicken tu dengan daun salad than cicah ngan sos thai ngan mayonis..







1 ulasan:

  1. salam kak! nak order pop corn ciken 4 box antor siam okeyy? hihihi free delivery ya, kalau nak duit jugak masuk buku 555 hihihi

    ReplyDelete

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in