Rindu Bihun Soto Mak Aku...


Hu hu bila makan bihun soto kat kedai tadi tiba-tiba teringat kat mak aku..soto mak aku memang tak pakai rempah siap sebab dia ada resepi yang memang mencampurkan rempah ratus segar...memang asli buatan sendiri....itu yang mengkecurkan air liur aku...hu hu rindunya nak balik kampung....kalau aku buat pun belum tentu sama...sebab tu bila mak bukak bazaar ramadhan pelanggan setia soto mak dah ada menunggu...terasa rindu saat-saat mak berniaga dulu...sekarang mak dah berehat kerana menumpukan sepenuh perhatian kepada keluarga , terutamanya ayah yang semakin uzur...love u mom...


Makananlah yang menyatukan sesebuah keluarga sebenarnya.....mengikat hati suami dan menambat selera anak-anak agar selalu ingat tentang makanan kegemaran yang dimasak oleh ibu...sedihnya aku..tiba-tiba kerinduan itu menerjah...hu hu

1 ulasan:

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in