AKU BENCI ROKOK



Sila letak banner diatas ni ( KLIK KALAU NAK SERTAI )

Selesai Bro....

Tajuk : AKU BENCI ROKOK dan linkkan ke entri ini ..

On Da Way....Kebaboom

Sila nyatakan KENAPA ANDA BENCI ROKOK ? Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..( Dunt worry mesti lebih punya )

So , ni nak kena cerita lah pulak KENAPA AKU BENCI ROKOK.....sebenarnya memang dah menjadi tradisi seawal usia telah diterapkan oleh mak aku tentang keburukan merokok ni..tambah-tambah kalau orang pompuan ( sendiri fahamlah )...jadi dari situ aku memang aku menci ngan rokok...terutama bila melihat orang-orang terdekat merokok...lagilah aku tambah menci...menci dengan rokok..bukan perokok...
Hu hu kenapa aku tak benci perokok???? sedangkan ia bersangkut paut...pada aku yang menjadi punca adalah rokok itu sendiri...dan sikap orang yang merokok tu...sebab kita menilai manusia bukan dari segi dia merokok atau tak..merokok tu adalah habit....dan kalau tak kawal jadi habitat..hu hu boleh ke macam tu...
Bukan semua perokok ni jahat atau tak senonoh...macamtu jugaklah kengkawan pompuan yang pernah aku kenal yang merokok jugak..dorang baik hati dan mudah berkawan ngan dorang ni...cuma bila dorang merokok tu aku tak bapa selesalah...kerana kesannya bukan sahaja pada perokok tetapi mereka yang disekeliling juga turut mendapat saham yang tak bapa sihat tu....alasan yang diberi kenapa merokok pun kengkadang tak bapa logik...so bagi aku semuanya bermula dari rokok..orang jadi penagih pun mula-mula dari rokok gak..so bagi aku ROKOK adalah salah satu penyebab kearah menyumbang masalah Sosial..Sebab tu AKU BENCI ROKOK


Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !

Bagi yang merokok ( masih belum terlambat untuk anda berhenti )

yang bakal merokok ( anda baru bakal..blum jadi tegar...anda masih ada masa untuk berfikir )

Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini ..

Semua yang terjadi mesti ada sebabnya...jadi susah nak komen sebab family aku juga ada yang merokok...cuma diri sendiri yang tahu apa yang terbaik buat diri mereka...yang pasti KITA YANG DISISI MEREKA JANGAN JEMU MENCUBA MENASIHATI...DAN JANGAN PERNAH PUTUS ASA..DEMI ORANG TERSAYANG..





8 ulasan:

  1. hubby eina perokok tegar..memang susah nak stopp...

    ReplyDelete
  2. betul-betul..setuju sangat...yang paling penting..merokok membakar wang ringgit...adeh..

    jom baca kisah sedih si perokok tegar..di sini...sensasi dari blog ct..

    http://illustrasiaku.blogspot.com/2011/03/aku-cukup-benci-dengan-rokok.html

    ReplyDelete
  3. Aku pun begitu juga..sama2 kita berusaha supaya mereka berhenti merokok....

    ReplyDelete
  4. susah la nak tegur kalau dh jenis merokok ni..

    tapi.. tegur..juga la kadang2...

    ReplyDelete
  5. Huh! Say NO to ROKOK..
    Belia benci dadah..

    ReplyDelete
  6. Datang dari blog abg ben =)
    Susah nak nasihatkan golongan perokok ni..

    Jom terjah:
    AKU BENCI ROKOK

    ReplyDelete
  7. betol3..... jomm sggh bce kisah rokok slumberz..

    ReplyDelete

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in