KHASIAT SUP


Anda penggemar Sup ? Makanan berkuah terdiri dari isi ikan,ayam ,daging dan juga dari sayuran ini memang istimewa. Selain rasanya yang sedap , ia juga mengandungi banyak khasiat yang bagus untuk kesihatan. Bermacam penyakit mulai dari demam sampai kanser, sup diyakini mampu menyembuhkan. Siapa yang bisa menolak makanan beraroma sedap dan disajikan dalam keadaan yang masih hangat berasap ini ? 
Apa juga jenis sup yang dimasak selagi mengekal tekstur bahan utama ia akan menghasilkan sup yang lazat kerana keaslian bahan yang digunakan sesuai dengan apa juga jenis daging mahupun sayuran..sup juga boleh dijadikan menu utama dalam hidangan seharian asalkan tidak menggunakan minyak yang berlebihan..Bahan asas yang segar seperti bawang merah dan putih , halia , lada hitam tumbuk dan tidak lupa juga rempah tumis turut menentukan kelazatan rasa sup itu sendiri...kalau ingin lebih khasiat jangan lupa menambah sayuran seperti lobak merah dan ubi kentang...taburkan bawang goreng dan daun sup...hmm orang demam pun boleh lupa ingatan tau kalau dapat sup panas-panas ( akulah tu ), bukan itu sahaja..bagi mereka yang baru lepas menjalani pembedahan adalah digalakkan mengamalkan mengambil sup yang ramuannya terdiri daripada beberapa herba yang sesuai untuk membantu proses penyembuhan...dan lagi bagus kalau bahan utamanya ikan haruan..

side dish yang syok disantap bersama Sup


Sambal Tumis Ikan Bilis ( orang sakit tak bolehlah..ini untuk orang sihat-sihat je )

4 ulasan:

  1. Salam..
    ye ye ye..sup adalah kegemaran kuuuuuu.....

    ReplyDelete
  2. akak suka sup ekor, sup ayam dan sup cendawan. memang sedap. sup ekor tomyam paling sedap

    ReplyDelete
  3. Salam Sue : Samalah kita

    K.Aidah : ye betul tu...sup ekor tomyam..power tu..gulp..pg2 dah lapor ni..

    ReplyDelete
  4. memang sedap kan sup..kat umah ni ape jenis sup pun depa layan..maklumlah budak2..kalau ada sup tu laju je makan..tambah2 si along,kalau ade pulak sambal belacan..makan x hengat lah jawabnya

    ReplyDelete

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in