Dinner malam tadi...


Sambal Tenggiri Batang

Asaalammualaikum...
Malam tadi la punya cerita ni...line broadband macam siput tuuuuut..geram btul. Punya aku berkobar2 men snap gambar tetiba taklih tulis n3...ish ish..geramnya mak...putus selera nak upload gambar...so , pagi ni aku hupload lah apa yang di dinner kan malam tadi...Sambal Tenggiri untuk hubby ku dan Meat Croquette yang aku amik resepinya dari mamafami dan aku menyuaipadankan mengikut selera aku...jadilah rupa itu... so korang layanzzzz jelah ye gambar nya...


Bahan-bahannya :

3 ketul ikan tenggiri ( goreng macam biasa )
3 Ulas bawang putih - tumbuk
2 ulas bawang besar - tumbuk
4 sudu besar cili kering - yg di blender
1/2 sudu teh garam
1 sudu gula
1/2 cawan air asam jawa
1 cawan air biasa

Cara-caranya :
1. Tumis semua benda yang dah ditumbuk...sampai garing pastu masukkan cili kering dan tumis sampai garing..
2. Masukkan air asam jawa dan air biasa...perasakan dengan garam dan gula..biar merenih sekejap..
3. Pastu masukkan ikan yang dah digoreng...kacau sekali sekala sehingga kuah sambal agak pekat..
angkat dan siap untuk disantap...

0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in