Hari Ini Hari Nasi Sedunia...

Ha ha lawaknya bunyi n3 aku ni..sebabnya takda apa yang boleh aku makan selain nasi...barang makanan untuk diet aku dah habis..yang tinggal adalah nasi..dan kepenatan yang masih bersisa ni membuatkan aku malas nak masak benda lain..so aku top up lauk untuk aku sbb aku tak bapa makan sangat seafood..hubby yang suka..untuk aku yang ringkas2 aje....

Goreng Bawang Cili Kering

Bahan-bahan :
Ikan Bilis - goreng garing
Cili Kering - goreng garing
2 ulas bawang puti - hiris
1 biji bawang merah - hiris
sedikit garam
sedikit serbuk ayam maggi..option je,tak letak takpa

Cara-cara :
1. Tumis Bawang putih dan bawang merah...masukkan ikan bilis dengan cili kering yang dah digoreng garing terlebih dahulu..
2. Perasakan dengan garam dan serbuk ayam maggi..goreng sebentar..pdamkan api..dan sedia dinikmati..sdap makan ngan telur mata masak suku...


0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in