Minggu yang sedih..



Assalammualaikum...

Sorry lama tak hupdate n3 aku ni...Selasa lpas aku terima call ayah masuk hospital..apalagi..aku bergegas pulang ke Seremban..perjalanan jauh dari perak tak kurasa langsung sementelah hati terasa gusar yang sukar untuk dibayangkan...didalam hati aku berdoa semoga ayah tiada apa-apa...sukar rasanya menghadapi setiap detik dengan rasa berjaga-jaga..tambahan lagi kondisi kesihatan ayah yang makin merosot kebelakangan ini...
Aku lihat mak tabah menghadapi dugaan ini...hampir 7 tahun ayah tabah mengharungi penyakit diebetis nya..dan setahun yang lalu..ayah terpaksa juga menjalani dialisis...dan kali ini doktor mengatakan paru-paru ayah dijangkiti kuman...dan selama itulah kami sekeluarga ada disisi ayah...hari ini hampir 6 hari ayah dihospital...aku terpaksa pulang kerana tuntutan tugas..namun jauh disudut hatiku..berat untuk membiarkan mak sendirian...
     Mak seakan faham resah yang bersarang dihatiku..kata mak baliklah...ayah stabil...ada senyum dibibir ayah biarpun matanya tertutup rapat..aku bisikkan ditelinganya yang aku perlu pulang ke ipoh...ayah mengangguk...dan kubisikkan lagi supaya dia cepat sembuh...dan aku sayangkannya...ayah angguk lagi...tangan ayah kugenggam erat dan kucium...harapanku ayah akan cepat sembuh...sekali lagi kubisikkan ditelinganya..." nanti along balik lagi jenguk ayah " dan sekali lagi kulihat anggukkannya.....cuma satu pintaku...lanjutkan usia ayahku kerana kami sekeluarga belum bersedia kehilangannya...aminnnnn...

1 ulasan:

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in