Ngetest...

Ha  balik keje , petang semalam singgah Night Market di petang hari...ha ha ha..Hmmm macam2 yang aku nampak dan menjadikan aku tamak sampai tak sedar aku dah membeli belah hampir sarat dua belah tangan..rambang mata wei bila tengok benda2 fresh ni..pantang aku kalau g pasar malam tak membeli sotong ngan udang dan juga ayam...n plus sayur2 kampung...makan blum tentu tapi beli sudah tentu..ha ha so aku terajin jadi tergorenglah cendawan yang aku beli tu , buat kudapan di petang hari yang hujan renyai2..so sblum aku terus merapik..korang layan je lah....


Bahan-bahan :

Cendawan Tiram - basuh dan toskan ,tunggu hingga kering

Untuk Salut

1 Biji Telur
Tepung Segera
Tepung Gandum
Lada hitam
serbuk cili
garam skit
serbuk ayam maggi sikit
1/2 cawan air

Cara-cara :
1. Basuh bersih cendawan dan toskan hingga kering 
2. Gaulkan semua bahan untuk salut dan kalau terlalu pekat tambah sedikit air...bancuh supaya sesuai untuk lekat pada cendawan...
3. Panaskan minyak dan goreng dengan api yang agak sederhana kuat..siap dihidangkan

0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in