Sungguh ku tak percaya....

Ha ini cerita malam tadi..kan aku kata hubby aku makan ayam 2 ketul je kan malam tu..sebenarnya tidak...lbih kurang kul 12 tgh malam hubby balik dari lepak kat kelab kete RC dia..dia leh mintak nak makan nasi...tetiba lapor..aku dahlah tgh pisat2..apa lagi aku masak nasi...than terus siapkan bahan2..nasib baik ada benda dalam ais box..kalau tak ke laut le jawabnya...ha ha so apalagi inilah yang larat aku masak..siap lbih kurang dalam kul 12.30 malam...

Nama resepiku ini ialah..ONION Fried Rice...sebab apa namanya begitu sebab aku letak bawang lebih..ha ha kelakar tul aku ni kan...thats me...

Bahan-bahannya :
Nasi Putih 
3 ulas bawang putih -hiris
1 labu bawang besar -hiris ( aku pakai bawang holland yang kuning tu )
fishcake - hiris dan goreng garing
2 sudu besar cili kering
garam
sos tiram
kacang panjang - hiris serong
kubis madu - hiris sederhana
udang
sotong

Cara-caranya :
1. Tumis bawang putih , bawang besar sampai layu..pastu masukkan cili kering goreng hingga garing...pastu masukkan udang dan sotong...
2. Perasakan dengan garam dan sos tiram...pastu masukkan fishball yang kita dah goreng awal2...gaul rata...pastu masukkan nasi dan gaul hingga sebati....masukkan kacang panjang dan kubis..biar sekejap..pastu angkat siap untuk dinikmati...untuk lg syok makan ngan BBQ chicken masala or telur mata pun blih...


0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in