Iftar ke - 13

Assalammualaikum
Iftar semalam aku diet..hik hik makan kuih keripap sardin ngan air oren sarsi..hmm lih caya ke nih..baik korang caya sbb aku dah rasa macam tak tahu nak makan apa dah bila dah masuk minggu kedua Ramadhan ni..tekak macam jemu makan nasik..mee pun dah tak bapa lih masuk..jadi aku gorengkan mee untuk hubby..aku makan keripap ngan ayor ni jelah..kenyang woo kalau aku sorang makan 5 ketui hik hik hik...gambar mee goreng takyah letaklah ye..kang muak korang menengoknya..hu hu..

Karipap Sardin

Kulitnya aku buat...minyak sayur + mentega ( panaskan ) pastu gaulkan ngan tepung gandum..than baru uli ngan air biasa buh garam sikit..uli sampai agak lembut..pastu biar jap...

Intinya :
Sardin Adabi - Hancurkan
2 biji kentang - potong dadu
2 sudu cili boh*
1 labu bawang besar - potong dadu*
1 sudu rempah kari*
2 Ulas bawang putih - cincang*
1 tangkai daun kari*
Garam
1 Keping Asam Gelugur

Cara-caranya :
1. Panaskan minyak..tumiskan bahan yang bertanda *..hinggan garing..pastu masukkan kentang dan masukkan air sedikit. masukkan asam gelugur..biarkan merenih..
2. Pastu masukkan sardin yang dah dihancurkan..perasakan dengan garam kalau tak ckup masin..dan masak hingga kering..

Ini lah keripap sardin style aku...bolehlah ikut tekak aku..hik hik

Airnya oren sarsi...senang bebenar..prinsipnya mix n macth...ha ha macam pakai baju plak..tapi boleh apa..kena ngan selera aku..orang lain aku tak pastilah plak kan...


Oren Sarsi
( Sunquick + sarsaparilla )

0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in