Juadah Berbuka Hari Ke - 4

Assalammualaikum..salam berhari minggu..sorry pada kengkawan yang aku tak datang2 ziarah rumah tu...,alas nak ngumpat pagi2 ramadhan ni..apa lagi line broadband ni kurang pantas..nak buat camana...hmm ini menu berbuka malam tadi..kering idea..so ini jelah yang terkeluar dari kepala aku ni....Nasi Lemak Sempoi ngan Roti John...
Nasi Lemak Sempoi ( sebab ringkas gila...eksesori tak sempat carik )

Roti John Jamjie...Kenapa aku panggil jamji..sbb kezen aku yg bagi resepi ni..tokeh roti john kat bazaar ramadhan...dia buat lagi cantik ah..ini version aku..homemadenya version..hu hu 

Bahan-bahan:
3 keping daging burger - daging
3 biji telur - ikut suka
2 buku roti john
kubis madu - racik halus
1 biji bawang besar - racik halus
sos lada hitam
mayonis
sos cili

Cara-caranya:
1. Hancurkan daging burger...kocak telur..pastu satukan telur dan daging tadi..kocak lagi..
2. Panaskan kuali leper..letakkan skit margerin....tuang telur yang dah dicampur dengan daging tadi..
3. Pastu letakkan roti john tadi atas telur...tekan skit supaya lekat..api jgn kuat sangat..pastu dah masak angkat...letakkan kobis dan bawang yang diracik halus tadi...pastu letak sos lada hitam , mayonis dan cili sos..
pastu sedia untuk dingap..hu hu


0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright © Kerulls | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in